Stres a cellulit – sposoby radzenia sobie ze stresem i cellulitem

Stres to coś co dotyczy każdego z nas. Pojawia się nieoczekiwanie, trudno sobie z nim poradzić, właściwie nie ma na niego lekarstwa. Jedno radzą sobie z nim lepiej, inni gorzej. Mnie samą ostatnio to zagadnienie dość mocno dotyczy, dlatego postanowiłam napisać o tym artykuł. Czym jest stres? Jakie są sposoby radzenia sobie ze stresem? Jak stres wpływa na cellulit – pomaga w jego usuwaniu czy raczej powoduje, że cellulit staje się większy? O tym będzie mój dzisiejszy artykuł. Zapraszam do czytania!

Na początek trochę praktycznej wiedzy. Co to jest stres? Co piszą o nim językiem naukowym?

Co to jest stres?

 

W Wikipedii znalazłam takie trzy definicje stresu:

1. Stres jako bodziec – sytuacje występujące w naszym otoczeniu mające naturalną zdolność do wywoływania napięcia i silnych emocji. Do teorii związanych z tym rodzajem definicji należą: teoria Elliotta i Eisdorfera, koncepcja Janisa oraz koncepcja zmian życiowych Thomasa Holmesa i Richarda Rahe’a.

2. Stres jako reakcja – zarówno fizjologiczna jak i psychologiczna będąca odpowiedzią na działanie stresorów (sytuacji wywołujących stres). Do teorii związanych z tym rodzajem definicji należą: homeostatyczna teoria Waltera Cannona czy koncepcja Selyego (GAS, LAS).

3. Stres jako proces lub transakcja – relacja między jednostką a otoczeniem: transakcyjny model Lazarusa, koncepcja Antonovsky’ego, koncepcja Hobfolla, koncepcja sytuacji trudnych Tomaszewskiego, regulacyjno-informacyjna teoria stresu Reykowskiego.

Oprócz tego wyróżniamy trzy reakcje na stres:

-Dystres – utrudnienie lub niemożność realizacji ważnych celów i zadań człowieka, pojawia się w momencie zadziałania bodźca, czyli stresora

-Eustres to stres pozytywnie mobilizujący do działania

-Neustres to bodziec dla danej osoby neutralny w działaniu

[Źródło:https://pl.wikipedia.org/wiki/Stres]

 

Ciekawa jestem, która z reakcji dotyczy Ciebie 🙂

U mnie czasami dystres, czasami eustres. Wszystko zależy od sytuacji. Gdybym miała kogoś uratować to pewnie eustres, ale gdybym miała np. poddać się jakiemuś działaniu, którego nie lubię to eustres wziąłby górę jak nic! 😉

 

Stres – jak sobie radzić?

 

stres a cellulit

Są różne sposoby radzenia sobie ze stresem. U niektórych pojawia się bezsenność lub nadmierna senność, są tacy, którzy stres zajadają albo zapijają, inni zaś mają tak zaciśnięte żołądki że nie mogą przełknąć nawet śliny. Mój kolega z pracy w sytuacjach stresowych wychodzi na dwór i musi coś skopać np. kosz na śmieci (tak wiem, chore to jest, ale wierzę, że jeśli mu to pomaga to nie ma lepszego wyjścia, lepiej kosz na śmieci niż człowieka! 😉 ).

Jak ja sobie radzę ze stresem?

Wstyd się przyznać, ale kiedyś paliłam fajki. Jak tylko mnie coś wkurzyło wychodziłam na balkon i po kilku dymkach było mi lepiej. To oczywiście tylko złudne wrażenie było. Papierosy nie są dobrym sposobem na stres. No i są sprzymierzeńcem cellulitu – także jeśli palisz to uważaj będzie ci trudniej pozbyć się pomarańczowej skórki! 😉

Dzisiaj fajek nie palę, staram się radzić sobie ze stresem bardziej naturalnymi sposobami – łykam magnez w tabletkach (codziennie!), ograniczam picie kawy i spożywanie cukru – wbrew reklamom słodycze wcale nie pomagają w stresie tylko jeszcze dodatkowo go potęgują! Piję też sporo soków naturalnych (sprawdź przepisy na fajne soki z wyciskarki).

Jeśli chcesz wiedzieć jak sobie pomóc w stresie dietą, przeczytaj o diecie na stres.

 

Jak stres wpływa na cellulit?

 

Bardzo pozytywnie! Im więcej stresu, tym więcej cellulitu – wierzysz mi? No to słuchaj:

  • Jeśli zajadasz stres – to odkłada się tkanka tłuszczowa. Przybywa kilogramów, cellulitu – wiadomo.
  • Jeśli masz zaciśnięty żołądek – także odkłada się tłuszcz, bo twój organizm robi zapasy na tzw. czarną godzinę, metabolizm zwalnia, także niejedzenie w stresie też nie jest dobre!
  • Jeśli jesteś zestresowana robisz rzeczy, których nie kontrolujesz np. nerwowo pijesz kawę za kawą, palisz fajki, albo zapijasz smutki i stres alkoholem. To wszystko powoduje, że w organizmie gromadzą się toksyny, które z kolei odpowiadają za cellulit.

W takim razie jak sobie radzić ze stresem, by nie powodował cellulitu?

Najrozsądniej jest poznać jakieś ćwiczenia relaksacyjne, które można zrobić np. w biurze. Warto też rozważyć jogę, ćwiczenia oddechowe, a może pić zioła wspomagające walkę ze stresem? Wszystko jest dobre, byleby pomagało! Musisz znaleźć swój sposób i go wypróbować. Zapraszam do czytania mojego archiwalnego artykułu o stresie.

5 punktów na ciele, które redukują stres

A co jeśli mimo wszystko pojawi się cellulit? Masz kilka możliwości do wyboru, ale i tak wszystkie sprawdzą się do jednego (do skutecznego usuwania cellulitu):

1.Możesz wybrać się na jakieś zabiegi antycellulitowe (jak zaczniesz już dziś – przed Sylwestrem jeszcze zdążysz!)

2.Warto też rozważyć stosowanie diety antycellulitowej w połączeniu z ćwiczeniami

3.Albo po prostu postaw na kosmetyki antycellulitowe – zajrzyj TU i TU na pewno wybierzesz coś dla siebie!

1001 sposobów na cellulit


Jeśli chcesz się pozbyć cellulitu zapisz się na mój NEWSLETTER
Wiem o cellulicie wszystko i  chętnie podam Ci 1001 sposobów, które pomogą Ci się go pozbyć!

Jeśli spodobał ci się ten artykuł – udostępnij go! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *